Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 21.11.2018, 01:51

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Інформація для батьків [2]
Завдання для учнів [0]
Новини [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Літературне читання

1.Навчальний проект на тему:

"Я була малою горда, – Щоб не плакать, я сміялась ..."

2.Ключове питання: Чи можна пізнати геніальність поета через історію його життя?

3.Керівник проекту: Гостіщева Юлія Олександрівна

4.Склад проектної групи: 4-В клас

5. Тип проекту: дослідницький, творчий

6. Реалізація навчального проекту: 2 тижні

7. Мета проекту:

пізнавальний аспект – ознайомити учнів з життєписом Лесі Українки, популяризувати творчість поетеси, формувати уміння здійснювати проектну діяльність на основі досліджень, вчити самостійно опрацьовувати нову інформацію, аналізувати, систематизувати, узагальнювати, виділяти найголовніше;

розвивальний аспект – формувати комунікативну, соціальну, полікультурну та інформаційні компетенції, інтерес до дослідницької діяльності, розвивати критичне мислення, а також інтерес до вивчення творів поетеси через глибоке пізнання особистості;

розвивальний аспект  - виховувати естетичні смаки, відчуття прекрасного, любов до художньої літератури.

8. Завдання проекту:

- навчити здобувати знання самостійно та застосовувати їх для розв'язання

нових пізнавальних та практичних завдань;

- формувати в учнів комунікативні навички;

- розвивати уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати інформацію, аналізувати її з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки;

- формувати читацьку активність та навички роботи з книгою;

- розвивати особистість дитини, розкриваючи її індивідуальність.

9. Освітні технології: проектна технологія, інтерактивна технологія, технологія ІКТ.

10. Навчальні предмети: літературне читання, образотворче мистецтво, музичне мистецтво, українська мова, інформатика.

11. Очікувані результати:

- розширити та збагатити знання учнів про особистість Лесі Українки;

- популяризація творчості поетеси;

- формувати вміння самостійно збирати інформацію, відбирати матеріал

відповідно теми, робити висновки та узагальнення;

- аргументовано довести слухачам свою думку, ілюструвати зібраний матеріал у формі презентацій;

- виховувати мужність, стійкість та незламність особистості на прикладі життя Лесі Українки;

- прищеплювати інтерес до результатів власної діяльності.

Робота над проектом

І. Організація проекту

ІІ. Планування проекту

1. Розробка плану проекту.

2. Створення груп за напрямками пошукової діяльності, враховуючи їх інтереси та захоплення, опис бажаних результатів.

І група «Дослідники»

Завдання. Дослідити дитячі роки Лесі Українки. Результати дослідження

оформити у вигляді презентації  «Лесине дитинство».

ІІ група «Біографісти»

Завдання. Дібрати цікавий матеріал про життєвий та творчий шлях поетеси.

Створити презентацію «Життєвий та творчий шлях поетеси».

ІІІ група «Митці».

Завдання. Підготувати інформацію про мистецькі захоплення Лесі Українки.

Презентувати роботу під назвою «Мистецтво в житті Лесі Українки».

ІV група «Літературознавці»

Завдання. Проаналізувати творчу спадщину Лесі Українки. Підготувати декламування віршів («Хвилини поезії»). Дібрати матеріал до «Літературного батлу».

Організувати виставку книжок Лесі Українки. Створити колаж малюнків до її

віршів.

ІІІ. Реалізація проекту

1. Ознайомлення з метою та завданнями для групової роботи.

2. Визначення шляхів реалізаціі завдань та пошуку джерел інформації.

3. Розподіл обов'язків у групі.

4. Колективна або самостійна пошукова робота, творча або дослідницька діяльність.

ІV. Підсумок проекту

1. Створення продукту. Підготовка матеріалів до презентації.

2. Оформлення результатів.

3. Захист проекту.

4. Самооцінка діяльності.

5. Висновки.

 

Захист проекту

Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть думи сумні!

Л. Українка

І. Організація класу

Вчитель. Жила колись на світі Леся.

                 Любила мріяти й співати.

                 Сама – найкраща із поезій,

                 Якої нам не написати.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

Учень. Вона людиною була

             Талановитою, яскравою.

             Як квіточка вона цвіла,

             І грала її творчість барвами.

             О, Лесю! Цілий дивний світ

             Ти відкривала кожним словом,

             Давала перед Богом звіт,

             Що чаруватимеш нас знову.

             Ти стільки мук перенесла -

             І біль, і втрату, і хворобу,

             Але ти духом ожила,

             Щоб з творчістю іти в дорогу.

Вчитель. Леся Українка увійшла в тріаду геніальних письменників України

Шевченко – Франко – Українка. Ці імена назавжди вплетені в історію нашої держави. Вони овіяні особливою народною любов'ю, їх імена українці вимовляють з гордістю та повагою.

ІІІ. Презентація

І група «Дослідники». Перегляд презентації «Лесине дитинство»[http://gostishcheva.at.ua/index/prezentacija_lesine_ditinstvo/0-33]

1 слайд.

1 учень. Народилась Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) у суботу 25 лютого 1871р. у м. Звягелі (Новгород-Волинський) на Волині, і була другою

дитиною в сім'ї Олени Петрівни та Петра Антоновича Косачів. У дитинстві Лариса була жвавою і допитливою дівчинкою. Ларису по-домашньому кликали Лося, а в 5 років вона попросила, щоб її називали Лесею. Коли ще

Леся не вміла читати, батько навчав її переказувати за ним байки Л. Глібова,

казки О. Пушкіна. Декламувала дівчинка дуже зворушливо.

2 слайд.

2 учень. Леся та брат Михайло вчилися у приватних вчителів. У 4 роки навчилася читати. Її улюбленими творами стали вірші Шевченка, українські народні казки, грецькі міфи, книжки про дивовижні подорожі мандрівників.

3 слайд.

3 учень. У родині Лесю називали по-різному: Лариса, Зея, Мишолосія. Ім'я Зея, або Зеїчок, походить від назви сорту кукурудзи «зея японка» (тонка, як

стеблина), так її називала мама. Ім'я Мишолося ділилось навпіл – так називали Лесю та її братика Михайла, з яким Леся була дуже близька. Вони вигадували різні забави, фантастичні пригоди, умовно мандрували до далеких країн.

4 слайд.

4 учень. Леся любила співати і танцювати. У Колодяжному, де довгий час проживала родина Косачів, біля їхньої садиби в неділю ввечері часто збиралися дівчата поспівати. Леся непомітно підсяде до гурту і тоненьким чистим голосочком підтягує тужливі пісні про кохання. А коли підросла та навчилася нотної грамоти, то стала записувати мелодії і тексти почутих пісень. Згодом навчилася грати на фортепіано.

5 слайд.

5 учень. Вже в 5 років вона почала самостійно писати. Перший лист вона

написала дядькові Михайлу Драгоманову, якого дуже сильно любила. А в 9 років написала свій перший вірш «Надія».

У 6 років майстерно вишивала. На дні народження мамі, татові, вишивала та мережила сорочки, а для братів і сестер – рушники, робила власні іграшки.

6 слайд.

6 учень. Леся знала більше 10 іноземних мов, що свідчило про її високий інтелектуальний розвиток (хоча мати вважала доньку недорозвиненою). Вільно розмовляла українською, російською, польською, болгарською, англійською, німецькою, французькою, італійською, добре знала латинь та давньогрецьку мови. У 12 років займалася перекладом книг.

Свій псевдонім Леся Українка позичила у дядька М. Драгоманова, він підписувався «Українець». Оскільки Леся любила свого дядька і захоплювалася ним, то вирішила бути в чомусь схожою на нього. Псевдонім Українка з'явився, коли дівчині було всього 13 років. В цей час вийшов її перший друкований вірш «Конвалія», підписаний Леся Українка.

7 слайд.

7 учень. Леся з дитинства була здібною і старанною дитиною. Вона знала понад 10 мов, любила музику і грала на фортепіано, проявляла інтерес до малювання. У родині Косачів була хороша традиція – влаштовувати літературні та народні свята. Душею цих свят була Леся. Вона була і сценаристом,і режисером, і костюмером.

8 слайд.

8 учень. Доля розпорядилася так, що наділила Лесю дивовижними здібностями і в той же час заставила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях. Під час свята Водохреща в Луцьку дівчина так захопилася, що не відчула, як промочила ноги в крижаній воді. Спочатку боліла нога, а потім рука.

Діагноз – туберкульоз кісток, а потім і легень, нирок. Та ще в дитинстві поетеса засвоїла правило: щоб не плакати, треба сміятися. Ось і змагалася з важкою недугою все життя. Через хворобу не змогла розвинути свій талант гри на фортепіано. Але мала дуже гарний слух та голос, 220 народних мелодій записано з її голосу. (Слухання запису співу Лесі Українки).

Інтерактивна гра «Асоціативний кущ».

- Чим захоплювалася Леся у дитинстві?

ІІ група «Біографісти». Перегляд презентації «Життєвий та творчий шлях поетеси»[http://gostishcheva.at.ua/index/zhittevij_ta_tvorchij_shljakh_poetesi/0-34]

1 слайд.

1 учень. Батько – Петро Антонович Косач, юрист за освітою, громадський діяч, освітянин. Був лагідною і правдивою людиною. Важливим фактом є, що 1861р. Петро Косач разом з Михайлом Драгомановим, ніс труну з тілом Т. Шевченка.

2 учень. Мати – Олена Петрівна Косач (Олена Пчілка), відома письменниця, драматург, публіцист, вела активну культурно-громадську діяльність. Олена Петрівна займалася вихованням дітей, їх у родині було шестеро: Михайло, Леся, Ольга, Оксана, Микола, Ізольдіна. У сім'ї панувала атмосфера поваги до народних звичаїв, до культури українського народу. (3 слайд)

         У 19 річному віці Леся сама написала для молодших сестер «Стародавню історію східних народів».

3 учень. Всебічно обдарована, з тонким відчуттям музики й образотворчого

мистецтва, з нахилом до засвоєння мов, Леся виявила свій хист у різноманітних жанрах художньої літератури. Вона писала короткі прозові твори. Здебільшого це казки, оповідання, розповіді з сільського життя. Серед

них «Над морем», «Помилка», «Розмова». У 1884-1891р.р. Леся Українка написала поезії для дітей, які об'єднала в збірку «В дитячому крузі». Вони легко запам'ятовувалися, тому і подобалися малечі.

4 слайд.

4 учень. Леся Українка написала для дітей дуже багато віршів. Наприклад:

«Літо краснеє минуло», «Діти нудяться по хаті», «Колискова», «Тішся, дитино, поки маленька» та багато інших. Видано кілька дитячих збірок віршів.

«Лісова пісня» – шедевр Лесі Українки. Це феєрія-казка про силу, красу природи та безсмертя. Леся писала все своє життя. Вже дуже хворою і майже безсилою вона пише останню казку «Про велета».

5 слайд.

5 учень. Леся не вчилася в жодній школі, а всі знання здобувала самотужки. Багато часу вона проводила поза країною на лікуванні. Вона з родиною їздила до Криму, на Кавказ, у Німеччину, в Італію. Перша подорож була до Одеси, коли Лесі виповнилося 17 років. З вікна поїзда милуючись краєвидами поетеса написала вірш «Красо України, Подолля». Часто їздила на лікування до Грузії. Саме у цій країні 1 серпня 1913р. у місті Сурамі в оточенні рідних і друзів помирає Леся Українка. Поховали поетесу через кілька днів у Києві.

6 слайд.

6 учень. Прожила Леся Українка всього лише 42 роки. і 33 із них плідно працювала на літературній ниві. Леся, котра стільки зробила для розвитку рідної культури, була і залишається нашою національною гордістю. На її честь встановлено безліч пам'ятників, названо театри, бібліотеки, школи, парки, вулиці, бульвари і т.д.

         На честь Лесі Українки названий астероїд «2916 Леся», який відкрили

28 серпня 1970р.

7 слайд.

7 учень. На місці садиби Косачів відкрито Колодяжненський літературно-меморіальний музей Лесі Українки.

Інтерактивна вправа «Гронування»

- Яка вона, Леся Українка?

ІІІ група «Митці». Презентація «Мистецтво в житті Лесі Українки»[http://gostishcheva.at.ua/index/mistectvo_v_zhitti_lesi/0-35]

1 слайд.

1 учень. Особливе місце посідала музика в житті Лесі Українки. Її зв'язки з музикою були постійними і різноманітними.

         На картині В. Забашти «Лисенко слухає гру Лесі на фортепіано», зображено як тендітна, красива дівчина схилилась над інструментом, а її ніжні руки легко торкаються клавіш. Біля фортепіано сивий композитор Микола Лисенко. Незабаром тяжка хвороба відбере в неї цю радість спілкування з «давнім добрим другом» – так вона називала фортепіано.

2 учень. Леся володіла технікою гри настільки добре,що могла вільно виконувати складні твори Бетховена, Шуберта, Штрауса, Шопена, Лисенка, Завадського. Музика давала поетесі творче літературне натхнення, під її впливом яскрава фантазія вимальовувала дивовижні сюжети та образи.

         Музика завжди викликала у поетеси цілу гаму почуттів. Вона чула мелодію скрізь: у весняній ночі, у шумі морських хвиль, у шелестінні траві, у краплях дощу. Навіть назви віршів звучать музично: «Мелодії», «Ритм», «Сім струн».

Серед музичних творів написаних на вірші Лесі Українки є пісні, романси, симфонії, опери та балет.

2 слайд.

3 учень. Проявляла Леся інтерес ще з самого дитинства і до малювання. Батько навіть запрошував художника Ковеля, який учив її малювати з натури. Вона мріяла стати художником, бо гарно малювала. З дитинства у Лесі була розвинена уява, почуття кольору. Серйозно до занять образотворчим мистецтвом вона звернулася після виходу збірки «На крилах пісень».

         Її учителем з малювання став маляр Зозуля, саме він навчив її малювати гарні малюнки. А у 1894р. почала відвідувати уроки художника Мурашка. Через хворобу навчання було припинено, але малювати Леся Українка не припинила. Вона постійно робила замальовки до своїх віршів.

Фізхвилинка.

ІV «Літературознавці».

1 учень. Творча спадщина Лесі Українки налічує понад 15 збірок, що були видані ще за життя поетеси. Кожне сучасне українське видавництво має за честь видати збірку поетеси, тому зараз ми маємо велику кількість різноманітних варіантів книг Лесі Українки. В нашій шкільній та районній бібліотеці творчість Лесі Українки представлена такими збірками (виставка збірок Лесі Українки).

         Тематика поезій поетеси була найрізноманітнішою. Вона писала про любов, про красу української природи, про незламність духу українського народу, про свою долю. Було написано безліч віршів для дітей, що сповнені ніжністю, щирими почуттями, відкритим серцем.

         Зараз ми пропонуємо поринути у поетичний світ Лесі Українки.

«Хвилини поезії» (декламування віршів).

2 учень «Конвалія».

3 учень «Вишеньки».

4 учень «Тішся, дитино, поки ще маленька».

5 учень «Мамо, іде вже зима».

- Який настрій викликали у вас ці поезії?

- Якими б кольорами ви змалювали свій настрій?

- Пофантазуйте. Який малюнок можна намалювати до кожного вірша?

Презентація колажу малюнків до віршів Лесі Українки.

6 учень. Твори Лесі Українки спонукають любити свою Батьківщину та народ, незрівнянну природу, милуватися рідною мовою. Вчать бути незламними та цінувати своє життя.

Презентація твору на тему: «Леся Українка – приклад для наслідування».

7 учень. Проведення «Літературного батлу».

1. Скільки збірок налічує поетична спадщина поетеси?

2. Назвіть кілька віршів поетеси?

3. Про що писала твори Леся Українка?

4. Прослухайте рядки. Треба назвати з якого вони вірша?

«Літо краснеє минуло,

сніг лежить на полі ...»

 

«Немов мати до дитини,

Вийшло сонце, засвітило

І хатину звеселило.»

 

«Спів пташині потіха одна, –

Хоч голодна, співа веселенько.»

 

«Ой, того ми так високо

Виросли на гіллі!»

8 учень.

Крізь сльози болючі сміялась вона,

І в серці моєму навіки жива.

Любов до Вкраїни в душі бережу,

Слова Українки в майбутнє несу,

Її прославлятиму я у віках,

Хай вірші луною

озвуться в серцях!

ІV Підсумок

Леся Українка – образ сильної, мужньої жінки, якій довелося подолати немало невзгод. Вона стільки залишила майбутнім поколінням, що жодна фізично здорова людина не здатна створити й подарувати нащадкам. Нехай вогонь поезій Лесі Українки палає, поширюється та ніколи не згасає.

         Підсумком роботи творчих груп є створення колективної стінгазети

«Леся Українка – перлина української поезії».

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Copyright MyCorp © 2018
    uCoz